Romania s-a plasat in primul semestru pe pozitia a unsprezecea la nivelul Uniunii Europene (UE) dupa avansul inmatricularilor de masini noi, de 4,5%, piata auto autohtona ramanand, alaturi de cea poloneza, cea mai importanta din Europa de Est dupa numarul de automobile noi.
Inmatricularile de masini noi in statele estice ale UE au crescut in primul semestru, in medie, cu 4,1%, fata de un declin de 2,3% la nivelul blocului comunitar, iar Romania si Polonia au ramas cele mai mari piete din regiune, potrivit unui studiu al Asociatiei Europene pentru Industria Auto (ACEA), consultat de Mediafax.
Piata auto din Romania a inregistrat un avans de 4,5%, al cincilea din Europa de Est, de la 143.396 vehicule inregistrate in ianuarie-iunie 2007 la 149.803 de unitati in prima jumatate a acestui an.
Potrivit raportului, din punct de vedere al marimii, piata din Romania este similara cu cea din Polonia, unde s-au inmatriculat in primul semestru 152.485 masini, in crestere cu 2,4% fata de perioada similara a anului trecut.
In ceea ce priveste celelalte piete din regiune, cresteri mai puternice decat in Romania au avut loc in Lituania (36,2%, respectiv 12.810 vehicule), Bulgaria (20,5%, cu 23.292 automobile) sau Slovacia (19,3%, anume 34,883 unitati).
Cea mai slaba evolutie din Europa de Est a fost consemnata in Letonia, cu un declin de 32,2%, respectiv doar 11.722 masini noi inmatriculate.
Potrivit ACEA, marca romaneasca Dacia, detinuta de grupul francez Renault, a avut cel mai bun avans, de 37,5%, dintre brandurile auto comercializate in Europa de Vest, cu o cota de piata de 0,6%, in urcare cu 0,2 puncte procentuale fata de primul semestru din 2007.
Dacia a vandut 45.253 de masini in tarile occidentale, fata de 90.657 la nivelul UE, consemnand, in cele 27 de state, un avans mediu de 6,4%.
Cea m