Manfred Wimmer, CFO al Erste Group: BCR este foarte solidă din punct de vedere operaţional, are capacitatea de a absorbi creşterea costurilor cu creditele neperformante, iar de la un punct încolo îşi va apăra cota de piaţă pentru că vrem să rămână cea mai mare bancă din România
"Încasarea salariului prin bancă asigură o relaţie pe termen lung cu clientul respectiv. Politica de dobânzi la depozite are în vedere tocmai creşterea numărului acestor clienţi pentru că nu avem niciun interes să atragem «hot money» care apoi să fugă când altă bancă oferă mai mult. "
În prezent, clienţii care îşi iau salariul prin BCR pot primi o dobândă de 8% pe an la depozitele la termen pe trei luni, faţă de o dobândă maximă de 6,5% pentru clienţii obişnuiţi. Aceeaşi categorie de clienţi poate avea acces la credite mai ieftine cu jumătate de punct procentual şi în lei, şi în euro faţă de oferta standard.
Din ce în ce mai multe bănci încearcă să atragă clienţi cu conturi de salarii, considerând că astfel le pot monitoriza situaţia financiară când le dau credite şi pot obţine comisioane prin oferirea mai multor servicii, însă o asemenea relaţie este atât de stabilă pe cât sunt şi locurile de muncă într-o perioadă de recesiune.
Ofertă de leasing auto doar pentru clienţii băncii
Concentrarea pe clienţii care au o relaţie stabilă cu banca va deveni valabilă şi pentru afacerile BCR din domeniul leasingului, spune Wimmer, care consideră că este nevoie de o schimbare a modelului de business al BCR Leasing, a doua mare companie de pe această piaţă în 2009.
Firma de leasing afiliată celei mai mari bănci de pe piaţă a avut anul trecut pierderi de 10,8 mil. euro chiar şi după standardele internaţionale de raportare financiară, faţă de un profit net de 10,5 mil. euro în 2008.
"La leasing s-a înregistrat un rezultat negativ şi în semestrul I. Inclusiv rezul