Memorialul maestrului roman Anatol Vieru, Concertul in re minor pentru orga si orchestra de Johann Sebastian Bach, Serenada in sol major op. 95 de Max Reger sint mize atractive pentru un concert de stagiune al unei orchestre de prima marime! Ar fi putut fi doar acestea premisele unei seri de succes la care a fost invitat sa participe, spre sfirsitul ultimei luni a acestei toamne, publicul bucurestean.
S-a adaugat, insa, sporind interesul pentru acest concert al lunii noiembrie, un motiv special de atractie a melomanilor catre podiumul Studioului „Mihail Jora“ mai putin uzitata formula a femeii-dirijor la pupitrul unei orchestre de marca. Am recunoscut-o in aceasta postura – relativ inedita pentru noi – pe compozitoarea Carmen Maria Carneci, un nume de rezonanta internationala.
Alaturi de premiile si bursele obtinute, in tara si peste hotare, talentata muziciana este detinatoarea unor distinctii („Muzica secolului al XX-lea“, Austria, 1988) si burse de dirijat (Toscanini – Parma, BBC – Manchester, Acanthes – Avignon s.a.), implicindu-se in importante productii de muzica contemporana printre care prime auditii la Opera din Stuttgart, Scala din Milano, Radiodifuziunile din Saarbrucken, Frankfurt, Leipzig si colaborind – in dubla sa calitate profesionala – cu diferite ansambluri si orchestre, in special din Germania si Elvetia. A fost, timp de doi ani, dirijoarea Orchestrei Academice din Freiburg (locul specializarii sale in acest complex domeniu, „rezervat“, de obicei, barbatilor), iar in 1996 a condus, la Bonn, premiera operei sale Giacometti pe un libret propriu. A aparut deja, ca minuitor al baghetei, pe coperta a patru CD-uri, Iata o carte de vizita care inlocuieste orice comentariu!
De altfel, Carmen Maria Carneci a condus intregul concert al Orchestrei de Camera Radio din 16 noiembrie cu acea detasare si totodata sensibila implica