Ministerul Transporturilor va da în judecată compania spaniolă FCC Construction, aleasă de Bulgaria pentru construcţia podului Calafat-Vidin, pentru a recupera costurile suplimentare generate de întârzierea lucrării, potrivit Mediafax.
În prezent, costurile suplimentare pentru partea română sunt de aproximativ 5 milioane de euro.
"Toate sumele pe care partea română le acumulează din cauza întâzierilor celor de la FCC vor fi recuperate în instanţă. Până acum, din întârzieri s-au înregistrat deja 5 milioane euro", a declarat ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, în cadrul unei vizite de lucru, alături de omologul bulgar, la şantierul podului.
FCC a solicitat Ministerului Transporturilor din Bulgaria extinderea termenului de finalizare a lucrării cu un an, respectiv până în 2012.
"Există pretenţii suplimentare de la constructor pentru a prelungi termenul de finalizare, însă este inacceptabil", a declarat ministrul bulgar al Transporturilor, Alexandr Tsvetkov.
Ambele părţi au cerut companiei spaniole FCC să elaboreze în termen de o lună un pachet de măsuri, astfel încât proiectul să fie finalizat în termenul stabilit, respectiv decembrie 2011.
"Vom evalua toate soluţiile tehnice care vor fi propuse peste o lună. Nu voi ezita să mă adresez instanţei pentru a recupera pagubele produse statului român", a declarat Boagiu.
Potrivit lui Boagiu, FCC a promis în urmă cu trei luni că lucrarea va fi finalizată în decembrie 2011.
"Au invocat, pentru extinderea termenului, lucruri precum starea vremii şi inundaţiile, evenimente care nu s-au produs în ultimele trei luni", a spus Boagiu.
În acest proiect, România construieşte infrastructura de acces la pod, rutieră şi feroviară, pe malul românesc al Dunării. Lucrările sunt efectuate de consorţiul AZVI/Vimac şi costă 66,9 milioane euro, bani de la buget şi 33,82 milioane euro de la UE