Performanţa dezastruoasă în construcţia infrastructurii de transport este cea care descurajează investiţiile şi creşterea economică în România, susţine Andreas Treichl , CEO al Erste Group - care controlează BCR.
"România are o şansă mai bună decât Ungaria să iasă din situaţia dificilă în care se află. Marele avantaj este legat de nivelul foarte redus al datoriei externe şi un mix mai bun între costul forţei de muncă şi productivitate. Dar ceea ce frânează investiţiile şi creşterea economică este performanţa dezastruoasă în construcţia infrastructurii de transport", a declarat Treichl la o conferinţă cu investitorii organizată în Croaţia. El spune că în general economia evoluează indiferent de cât de slabi sau buni sunt politicienii, însă la capitolul transporturi "este o problemă serioasă."
Şeful Erste consideră că avantajul real al României în regiune este potenţialul de centru logistic, combinat cu costul redus al forţei de muncă şi dimensiunea pieţei locale. Ca de fiecare dată când comentează situaţia României, bancherul austriac a acuzat nivelul redus al absorbţiei fondurilor europene. "Nicio altă ţară nu are la dispoziţie atât de mulţi bani de la UE, dar aceste fonduri nu ajută dacă nu sunt atrase în proiecte. Sper ca această problemă să se rezolve cât mai curând, iar dacă se va rezolva România poate întrece multe alte ţări din regiune relativ repede."
Treichl s-a făcut remarcat de mai multe ori prin comentarii critice la adresa politicienilor din România şi nu numai, precum şi la problema fondurilor europene şi a infrastructurii în special. Austriecii explică acest mod de implicare în problemele locale prin investiţia mare şi angajamentul inclusiv la nivel personal legate de preluarea BCR, cea mai mare bancă românească.
Numai BNR şi Guvernul pot opri creditul în euro
Andreas Treichl consideră că în România credit