Compania americană de relaţii publice Murray Hill Inc., care a anunţat că vizează un loc în Congresul Statelor Unite, vrea să fie portavocea mediului de afaceri în legislativul de la Washington, a declarat, pentru EVZ, preşedintele şi candidatul desemnat la funcţia de congresmen, Eric Hensal.
Demersul firmei este posibil în urma unei decizii istorice a Curţii Supreme, prin care a fost eliminat plafonul impus finanţării de către o entitate juridică a unei campanii electorale. În practică, verdictul aşază persoanele juridice, din punctul de vedere al dreptului la liberă exprimare consfinţit de Primul Amendament din Constituţie, pe acelaşi palier cu cele fizice.
Expunere mai mare
Hensal, a cărui companie pare să fie prima din Statele Unite care îşi exercită acest drept constituţional de a candida pentru un loc în Congres, a explicat că anunţul său a trezit un mare interes în rândul populaţiei.
„Clipul nostru de cam panie a avut, în doar o săptămână de la postarea sa pe site-ul YouTube, aproape 100.000 de accesări, şi numărul lor creşte”, a subliniat acesta. El mizează pe experienţa sa vastă din domeniul comunicării pentru a desfăşura o campanie electorală inedită şi care să se încheie cu un succes.
Întrebat dacă gestul companiei sale, care va candida din partea Partidului Republican la alegerile parţiale din septembrie în districtul 8 din Maryland, ar putea fi urmat şi de alte entităţi juridice de peste Ocean, Eric Hensal a spus că se aşteaptă la acest lucru.
„Deocamdată, singurul semnal pe care l-am primit de pe piaţă constă în numeroasele mesaje prin care mulţi îşi exprimă interesul de a cumpăra acţiuni la firma mea”, a adăugat el.
Prin forţe proprii
Hensal a explicat că, anterior deciziei Curţii Supreme, interesele unei companii se bazau fie pe finanţarea de cam