Acte falsificate şi vândute oricui pentru obţinerea permisului auto, dosare "la cheie", instructori auto cu sute de cursanţi lunar, şcoli cu mii de dosare depuse în acelaşi timp, deşi ziua nu poate avea mai mult de 24 de ore. Se întâmplă în România şi reprezintă pericolul care ne pândeşte pe stradă.
Atât patronii şcolilor de şoferi, cât şi Sindicatul Naţional al Instructorilor Auto din România (SNIAR) acuză Autoritatea Rutieră Română (ARR) pentru toate aceste nereguli din sistem, în timp ce reprezentanţii ARR susţin că de vină este vidul legislativ, iar ei intervin atât cât le permite legislaţia.
Patronatele acuză piraţii de pe piaţă, care muncesc la negru sau vând dosare, spunând că Autoritatea îi susţine prin simplul fapt că nu-i prinde şi nu-i elimină de pe piaţă. În replică, SNIAR acuză tot ARR că-i încurajează pe patroni să-i exploateze pe instructorii auto, angajându-i pe un salariu minim pe economie, deşi fiecare instructor ar putea lucra pe cont propriu pentru bani mai mulţi.
"ŞI CU TAXE, ŞI CU FISC"
Cornel Lipă, preşedintele SNIAR, explică de ce instructorii auto persoane fizice autorizate nu sunt piraţii de pe piaţă: plătesc taxe, sunt controlaţi de Fisc şi îşi asumă toate riscurile într-o concurenţă acerbă pe acest segment de activitate. Liderul SNIAR mai explică şi faptul că se face o confuzie în privinţa definirii instructorului autorizat, între cel cu atestat şi instructorul persoană fizică autorizată care îşi începe activitatea după înregistrarea la ORC a condiţiei de autorizare cerută în prezentul Ordin al ministrului Transporturilor.
"La ora actuală, 50% din instructorii auto din România nu sunt pregătiţi, iar problema a plecat din 1996, când centrele de perfecţionare erau în Capitală şi s-a dat drumul către judeţe. În momentul în care a-nceput să se facă pregătirea instructorilor auto în jude