Automobile Dacia, principalul constructor autohton de autovehicule, a comercializat in intervalul ianuarie-martie aproape 40.000 de masini pe primele trei piete pe care este prezenta - Germania, Franta si Romania - in valoare de peste 360 mil. euro, potrivit estimarilor ZF.
Piata locala este pentru prima data in istoria Dacia pozitionata pe locul trei din punct de vedere al vanzarilor trimestriale, cu un volum de 8.682 de unitati, in scadere cu aproape 60% comparativ cu perioada similara a anului trecut.
Spre comparatie, pe pietele din Germania si Franta, Dacia a livrat in primele trei luni peste 30.000 de unitati, Germania fiind principala piata pentru marca romaneasca in contextul programului „Rabla".
Dacia, „o furculita de plastic, care inlocuieste tacamurile de argint
Potrivit presei germane, Dacia poate fi comparata cu o furculita de plastic, care inlocuieste tacamurile de argint, in contextul in care modelele sale sunt lipsite de ornamente. „Dacia livreaza «pe banda rulanta», in timp ce modelele Renault se prafuiesc in asteptarea clientilor", scrie cotidianul german Die Tageszeitung.
Potrivit unor surse din cadrul uzinei Dacia, dupa lansarea modelelor cu trans-misie automata, destinate pietelor din Golful Persic, in ultima parte a acestui an cons-tructorul autohton va lansa modelul Sandero cu volan pe partea drepta, destinat pietei din Marea Britanie, una dintre cele mai mari din Europa. In cadrul Salonului Auto de la Geneva conceptul Dacia Duster a fost unul dintre cele mai admirate, in special de presa britanica.
Pana la intrarea pe piata din Regatul Unit, masinile produse la Mioveni se vand foarte bine pe doua dintre cele mai mari piete europene. Astfel, cele mai bine vandute modele Dacia in Germania si Franta au fost Sandero, Logan MCV si Logan Sedan.
In conditiile in care in Germania programul „Rabla" a fost ex