Românii au efectuat în 2011 plăţi online zilnice în valoare de peste 430.000 de euro, volumul total al comerţului electronic cu plata prin internet înregistrând anul trecut o creştere de circa 24% faţă de anul anterior, arată datele furnizate de compania de procesare a tranzacţiilor cu carduri Romcard.
În total, anul trecut s-au efectuat plăţi online în valoare de 158,9 milioane de euro. Lunile în care s-au observat cele mai mari vânzări online au fost mai, iunie şi iulie, potrivit informaţiilor oferite de reprezentanţii ePayment, platformă prin care s-au procesat circa 87% din totalul tranzacţiilor, mai exact, 138,8 milioane de euro.
Creşterea din 2011 a fost impulsionată în special de campaniile şi promoţiile desfăşurate de companiile din industrie, consideră reprezentanţii ePayment care susţin că trendul ascendent va continua şi în anii următori.
"În 2011, atât magazinele online, cât şi procesatorii, băncile şi emitenţii de carduri au implementat campanii de încurajare a comerţului electronic, de comunicare a beneficiilor plăţii online, cu accent pe securitate şi 3D Secure, precum şi campanii de tip discount. Primele au oferit clarificări cu privire la mecanismele comerţului electronic, celelalte au oferit un impuls concret de cumpărare. Împreună au încurajat plata online şi au susţinut creşterea industriei", a explicat Cristian Herghelegiu, manager ePayment, PayU Group.
Donaţiile online, un avans de 26% faţă de 2010
Anul trecut s-au înregistrat evoluţii considerabile în majoritatea domeniilor care permit plata online cu cardul. Cel mai mare avans s-a înregistrat pe segmentul produselor IT şi la flori. Mediul online s-a dovedit, însă, a fi un canal potrivit şi pentru organizaţiile non-profit care au reuşit să strângă în 2011 donaţii cu 26% mai mari faţă de 2010.
Valoarea medie a coşului de cumpărături online a înregistrat a