Festivalul international de publicitate Cannes Lions, desfasurat zilele acestea la Cannes, dovedeste ca poate oferi spectacol in pofida numarului mai mic de campanii inscrise si de participanti inregistrati la editia din acest an. "Cea mai buna slujba din lume" si o campanie a ziarului The Zimbabwean, ambele premiate cu Grand Prix, au facut senzatie in primele zile ale festivalului, in care si o agentie din Romania, Leo Burnett&Target, a obtinut un premiu la categoria Media.
Leo Burnett&Target a luat un Bronze Lion la categoria Media, subcategoria Travel, Entertainment&Leisure pentru campania "Expozitia de dinozauri", realizata anul trecut pentru Muzeul Grigore Antipa din Bucuresti. Aceeasi campanie fusese inclusa pe lista scurta si la subcategoria "Best Use of Special Events and Stunt/Live Advertising.
Marele premiu la categoria Media a fost acordat campaniei Kit Kat Mail, realizata de JWT Tokyo. Tot din Japonia vine si castigatoarea premiului Agentia Media a Anului - Dentsu Tokyo, urmata in acest clasament de agentiile Famous (Bruxelles) si Shalmor Avnon Amichay/Y&R Interactive (Tel Aviv).
O campanie care i-a cucerit pe membrii juriului Cannes Lions a fost "Cea mai buna slujba din lume", care a primit doua Mari Premii - la categoriile Direct Lions si PR Lions. Agentia australiana premiata pentru aceasta campanie este CumminsNitro, care a apelat la anunturi de mica publicitate ca punct de plecare pentru a promova Queensland ca destinatie turistica.
Rezultatele campaniei, potrivit site-ului Cannes Lions:
Nicio alta campanie turistica nu a avut un asemenea efect si nu a provocat o asemenea reactie in randul consumatorilor."Cea mai buna slujba din lume" - o slujba reala, aceea de a administra o insula in zona Marii Bariere de Corali - a devenit subiect abordat in reportaje CNN, documentare BBC, articole in revista Time e