Angajaţii fac de râs compania pe Twitter: personalul British Airways s-a plâns pe Facebook de "accentele stupide americane"
Majoritatea companiilor mari şi băncilor din Marea Britanie le-au interzis angajaţilor să mai intre în orele de serviciu pe site-uri de socializare precum Twitter sau Facebook. Interdicţia a fost instaurată după ce companiile au calculat că, în total, din cauza timpului petrecut pe angajaţi pe Twitter sau Facebook pierd anual aproximativ 1,38 miliarde de lire sterline, relatează The Daily Mail. Estimările au fost făcute pe baza salariului mediu câştigat de un angajat şi a timpului mediu petrecut pe Twitter ori Facebook.
Peste jumătate din angajaţii (57%) care lucrează în birouri au recunoscut că folosesc aceste site-uri în scopuri personale în timpul zilei de lucru şi pierd în medie 40 de minute pe zi pe aceste site-uri, postând mesaje şi trimiţând "tweets". Adunând, cele 40 de minute pierdute zilnic înseamnă o săptămână de muncă mai puţin pe an pentru companie. Şi în SUA au existat încercări de a calcula pierderile în timp pierdut pe Twitter, compania Maxroam ajungând la concluzia că aceste pierderi ar fi de 13,5 miliarde de dolari pentru angajatorii americani.
Decizia de a interzice genul acesta de relaxare în timpul programului vine după ce, în septembrie anul trecut, Consiliul orăşenesc din Portsmouth a interzis personalului să mai folosească Facebook, după ce s-a descoperit că majoritatea petreceau câte 413 ore pe lună doar pentru a sta pe acest site. Ulterior, şi Consiliul din Hillington a avut o iniţiativă similară, deşi ceva mai puţin drastică: şi-a obligat personalul să semneze angajamente că îşi vor limita timpul petrecut pe Facebook.
Timp pierdut, dar şi informaţii sensibile divulgate
Potrivit studiului realizat de britanici, dintre cei 1.460 de lucrători chestionaţi, unul din trei a declarat că a v