Începând cu alegerile din această toamnă, posturile TV şi de radio vor putea percepe tarife candidaţilor Campania pentru uninominale a aprins discuţiile dintre membrii CNA şi cei ai posturilor TV şi radio, urmând ca Decizia să fie finalizată săptămâna viitoare.
Odată cu primele semnale din partea scenei politice privind alegerile uninominale din această toamnă, s-au încins şi discuţiile în legătură cu proiectul de decizie asupra desfăşurării campaniei electorale. Şedinţa de ieri a adus la aceeaşi masă reprezentanţi ai posturilor comerciale (Pro TV, Antena 1, Realitatea TV, Naţional TV), ai postului public, dar şi ai societăţii civile (Asociaţia Jurnaliştilor din România şi Agenţia de Monitorizare a Presei). Chiar şi preşedintele director general al Televiziunii Române, Alexandru Sassu, a fost prezent la întâlnire. Maria Ţoghină, directorul SRR, a dat startul: „Ţin să felicit CNA pentru iniţiativă”.
Trebuie precizat că noutatea acestui proiect reprezintă faptul că pentru prima dată campania se va desfăşura pe bani pentru posturile comerciale. Candidaţii independenţi sau reprezentanţii competitorilor electorali vor trebui să îşi plătească spoturile şi apariţia în cadrul emisiunilor electorale. Televiziunea Română va rămâne la cele opt minute de publicitate, iar campania electorală se va face „gratuit”. „Nu mă deranjează limita de opt minute atât timp cât nu iau bani”, a spus Alexandru Sassu.
Important de precizat este că radiodifuzorii vor stabili preţuri unice pentru fiecare candidat indiferent din ce partid face parte sau pentru ce colegiu candidează. Singura excepţie o fac ştirile pentru care nu se stabilesc tarife.
Dezbaterile, „pe gratis”
Un punct care a stârnit discuţii aprinse a fost cel al dezbaterilor. „Noi nu susţinem plata în ceea ce priveşte dezbaterile din timpul perioadei electorale.