Litoralul bulgăresc ne-a „furat” deja majoritatea turiştilor estivali, iar acum staţiunile montane se pregătesc să ne fure schiorii. Vorbe mari, dar puţine realizări la nord de Dunăre, un adevărat miracol turistic la sud. Sursa: Codrin Prisecaru
În doar 3-4 ani, bulgarii au reuşit ceea ce noi ne chinuim de 20 de ani. Au creat din nimic un concurent foarte puternic pentru staţiunile noastre, o staţiune montană la nivel european pe care reuşesc să o umple cu turişti.
La o săptămână de la deschiderea sezonului turistic de iarnă 2009-2010, EVZ face o comparaţie, în cifre şi impresii, între minunea turistică a bulgarilor, Bansko, şi tradiţionala mândrie a românilor, Poiana Braşov.
La prima vedere, bulgarii pur şi simplu se pricep mai bine ca noi la turism, speculând orice detaliu. La a doua vedere, autorităţile bulgare chiar fac ceea ce spun în acest domeniu.
Avalanşa imobiliară
Dacă ţi-ai imagina cele peste două sute de hoteluri din Bansko ca pe nişte piese de domino, înşirate într-un labirint, nici măcar unul singur n-ar rămâne în picioare la trecerea impulsului.
Dezvoltatorii imobiliari din regiune au construit duzine şi duzine de hoteluri pe un spaţiu de câţiva kilometri pătraţi la poalele munţilor Pirin. Înghesuiala, specifică mai degrabă unei insule decât a unei largi depresiuni intramontane, este şi mai suprinzătoare dacă luăm în calcul şi faptul că în spaţiul dintre orăşelul Bansko şi baza telegondolei, accesul principal spre pârtii era în urmă cu 5-6 ani un mare teren viran.
De altfel, la căderea comunismului, Bansko avea doar două hoteluri. „Totalul investiţiilor în Bansko din ultimii cinci-şase ani depăşeşte 3 miliarde de euro. Este copleşitor”, spune Saşka Vacikova, viceprimar al Bansko.
Viitorul arată bine
Boomul imobiliar al estului Europei