Peste 5.000 de angajati ai uzinelor Dacia au protestat la Mioveni pentru a-si proteja locurile de munca amenintate de criza. Sindicatul a cerut masuri protectioniste precum triplarea taxei auto, contestata de Comisia Europeana.
Protestul anuntat de Sindicatul Automobile Dacia a adunat la Mioveni peste 5.000 de oameni nemultumiti ca somajul tehnic va fi declansat din nou, la doar doua saptamani dupa reluarea activitatii uzinei, dar si de perspectiva unor eventuale disponibilizari cauzate de scaderea pietei auto. In timp ce angajatii de la Dacia au strigat lozinci precum "Protejand Loganul ne castigam banul", liderul sindical Nicolae Pavelescu a declarat ca principalul lucru pe care si-l doreste este sa protejeze salariatii. El a amenintat ca vor mai avea loc si alte proteste daca Dacia nu gaseste solutii convenabile de depasire a crizei economice. Tema care a dominat insa protestul de la Dacia nu a constituit disponibilizarile, ci sustinerea triplarii taxei auto pentru masinile second-hand. Pana acum, grupul Dacia-Renault nu a concediat oameni, dar a anuntat ca ar putea renunta la 3.000 de angajati daca piata auto nu isi revine.
O prima masura a fost declansarea somajului tehnic, pentru ca stocurile uzinei depasesc cu mult cererea pietei. Angajatii au primit cat au stat acasa 85% din salariul brut si bonurile de masa.
"Voi ce-n Parlament dormiti, vremea e sa va treziti, taxa mare sa votati, Dacia sa protejati", le-a recitat un lider sindical oamenilor adunati la Mioveni. Uzinele Dacia au fost dintotdeauna sustinatori acerbi ai unei taxe auto cat mai mari pentru masinile second-hand si cat mai mica pentru cele noi. Dorinta aproape ca le-a fost indeplinita de Guvernul Tariceanu, care pe ultima suta de metri a emis, in decembrie, o ordonanta de urgenta care suspenda taxa de poluare pentru masinile noi, cu motor mai mic de 2.000 de centim