Liderii PAR, partidul condus de Varujan Vosganian, au decis, luni, iesirea de la guvernare si din Conventia Democrata. S-a nascut "Opozitia de Dreapta", spun liderii PAR. Gestul s-a consumat discret, fara amenintari, fara reprosuri majore, fara scandal. Ca si cum ar fi fost cel mai normal lucru care se putea intimpla in acest moment pe scena politica romaneasca. In ciuda discretiei cu care si-a insotit gestul, PAR a beneficiat de o atentie destul de mare din partea presei. Acest lucru va fi confirmat probabil si in perioada imediat urmatoare. Din acest punct de vedere, putem spune ca PAR a reusit un lucru extraordinar. A reusit sa atraga atentia fara sa dea impresia ca ar urmari asa ceva. Ceea ce - am putea crede - dovedeste ca gestul lor e plin de miez si ca ascunde o buna intelegere a realitatii. Ca s-au mulat perfect pe aceasta realitate, pe care am putea-o numi piata politica romaneasca, si ca au lansat un produs politic vandabil. Un produs caruia liderii PAR i-au spus "Opozitia de Dreapta din Romania". Serviciul de marketing din partidul lui Vosganian si-a facut datoria. Din pacate, lucrurile par sa se opreasca aici. Sa vedem de ce. Adica, sa vedem ce ar putea sa insemne acest nou produs politic si ce sanse exista ca el sa fie si "cumparat". Mesajul PAR, sintetizat in Manifestul dreptei,A are trei poli principali: capitalism, tinerete (nu neaparat biologica) si moralitate. O triada de aur, numai buna de livrat celor care vor o schimbare reala si de profunzime in Romania. Aici liderii PAR au calculat corect. Cu "capitalismul" ii agati pe liberali si pe oamenii de afaceri, adica pe cei cu bani, cu "tineretea" atingi coarda sensibila a marilor absenti si dezamagiti de ceea ce se intimpla de ani de zile in Romania, iar cu "moralitatea" sapi la radacina taranistilor, marii corigenti ai votului cistigator din 1996. Acesta e produsul pe care PAR incearca sa-l vinda. Nu