Proiectul de construire a autostrazii Bucuresti-Bors continua sa stirneasca discutii. Ieri, reprezentanti ai guvernului american au sustinut corectitudinea si eficienta economica a proiectului, dupa ce reprezentanti ai Comisiei Europene au declarat ca vor cerceta atribuirea de catre guvernul de la Bucuresti a
Guvernul american si Societatea Academica din Romania, in cautarea celei mai bune legaturi cu Vestul
Este exclus sa se considere ca guvernul american si NATO au un interes direct in constructia acestei autostrazi.
Atasatul comercial al Ambasadei SUA, Jonathan Marks
Proiectul de construire a autostrazii Bucuresti-Bors continua sa stirneasca discutii. Ieri, reprezentanti ai guvernului american au sustinut corectitudinea si eficienta economica a proiectului, dupa ce reprezentanti ai Comisiei Europene au declarat ca vor cerceta atribuirea de catre guvernul de la Bucuresti a constructiei unei portiuni de 415 km din autostrada firmei americane Bechtel Group. Traseul, finantat de guvernul roman, ar urma sa fie paralel cu cel al culoarului de transport pentru care Uniunea Europeana este pregatita sa aloce fonduri. Directorul Executiv al Societatii Academice din Romania, Sorin Ionita, considera ca proiectul agreat de Bruxelles, pe ruta Bucuresti-Nadlac, ar fi mai bun pentru Romania.
Brasov-Bechtel, sau drumul care nu duce nicaieri
Principala problema a autostrazii Bucuresti-Oradea este ca nu ne leaga de nimic
E destul de rau ca nu s-a facut licitatie pentru cea mai mare investitie publica din Romania dupa 1989. Dar chiar si cu licitatie, exista probleme cel putin la fel de importante, care tin de natura proiectului. Ele sint cunoscute de tehnicienii care se ocupa de drumuri, chiar cei din institutii guvernamentale. E pacat ca decizia politica s-a luat contra sfatului lor - sau poate ca ei n-au avut curajul