Perioada de amortizare a achiziţiei unui autoturism care consumă motorină depăşeşte 11 ani. Sursa: REUTERS
Mai este rentabil să cumperi un autoturism diesel în 2011, având în vedere evoluţia preţului combustibililor? Această întrebare îi frământă pe mulţi dintre cei care vor să-şi cumpere un vehicul. Statisticile Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile arată că românii par, culmea, să caute din nou maşini alimentate cu motorină.
În 2008, procentajul motorizărilor diesel din totalul vânzărilor era de 38,1% şi, după o uşoară scădere în 2009 şi 2010, în acest an a revenit la 39,8%. În condiţiile în care preţul motorinei este mai mare decât cel al benzinei, scrie revista "Capital".
"Clienţii se uită doar la consum. Văd că dieselul «înghite» mai puţin şi consideră că fac o afacere“, ne-a declarat un dealer, explicând şi că actuala evoluţie este un rezultat al ponderii tot mai mari de maşini premium în totalul vânzărilor.
Vom analiza cele două opţiuni, din punct de vedere financiar, luând ca bază de calcul un Volkswagen Golf. Pentru o comparaţie corectă, am ales aceeaşi linie de echipare, Trendline, şi motorizări cu puteri similare: 1.2 TSI (benzină) - 105 CP şi 1.6 TDI DPF (motorină) - 105 CP.
Costul de achiziţie al primului vehicul este de 17.818 euro (77.437 lei), la care se adaugă taxa de poluare, ajungându-se la un cost de 77.763 lei. Dieselul costă, cu tot cu taxa pe poluare, 87.833 lei. De aici rezultă o primă diferenţă de 10.070 lei în avantajul cumpărătorului de TSI.
Costul întreţinerii maşinii
Adăugând în algoritmul de calcul şi consumul mixt (5,7 l/100km - 1.2 TSI, 4,5l/100km - 1.6 TDI), precum şi preţul carburantului, adică 5,49 lei pentru benzina Premium 95 şi 5,57 lei pentru motorina EuroDiesel 5, ambele de la Petrom, ajungem la următorul rezultat: diferenţa dintre preţurile de achiziţie (10.070 lei) se poa