Cat de mult impresioneaza pe timp de criza un master de business? Sunt absolventii programelor de MBA avantajati in ochii angajatorilor? Dar cei care au obtinut certificari internationale precum CIMA sau ACCA, ale caror costuri ajung pana la 15.000 de euro?
Pentru Theodor Alexandrescu, seful celei de-a doua mari companii din piata asigurarilor de viata, Alico (fosta AIG Life), care a urmat cursurile unui program de Executive MBA la ASE si Washington University intre 1995 si 1997, networkingul a fost cel care a dat valoare programului.
"EMBA-ul a fost in acel moment o recomandare pentru firmele americane care veneau sa faca recrutari in Romania. Valoarea programului nu a constat in cursurile care au fost predate, ci in networking si in abilitatile de lucru in echipa dobandite in timpul programului. Eram cel mai tanar din grupa si aveam multi colegi cu functie de director general, care aplicau in companiile lor ce invatau la studiile de caz si de la care am invatat foarte multe lucruri", isi aminteste Alexandrescu. In opinia sa, programul pe care l-a urmat a reprezentat in acel moment o oportunitatea foarte mare de dezvoltare profesionala, pentru ca existau destul de putini oameni care sa stie cum sa conduca un business si foarte putini de la care sa invete cum sa conduca un business.
La randul sau, Daniel Catana, absolvent al unui program de MBA in SUA, care este in prezent consultant in management in cadrul unei companii de consultanta de pe piata locala, crede ca uneori scolile de afaceri exagereaza atunci cand prezinta pachetele de beneficii de dupa absolvire, si astfel MBA-ul a devenit un "must have" al celor care isi doresc o functie de conducere.
"La romani exista aceasta atractie spre a fi sef, iar un MBA pentru exact aceasta functie ii pregateste. Insa eu cred ca cei care au ales sa urmeze un program de masterat specializat in f