Deputaţii Comisiei de cultură au întocmit luni raport de admitere la proiectul de lege privind aprobarea OUG 25/2013 referitoare la modificarea Legii audiovizualului cu 10 voturi pentru, două abţineri şi unul împotrivă.
Preşedintele Comisiei de cultură, deputatul PNL Gigel Sorinel Ştirbu, a explicat că piaţa de publicitate din România nu avea unele reglementări existente în acest domeniu în Uniunea Europeană.
"Această ordonanţă permite televiziunilor care sunt furnizorii de publicitate să negocieze cu beneficiarii în mod direct, fără să mai fie un intermediar, dar dacă beneficiarii, care sunt companiile, vor să facă publicitate şi doresc să mandateze o agenţie de publicitate sunt liberi să facă acest lucru", a spus Gigel Ştirbu, citat de Agerpres.
Ştirbu a subliniat că agenţiile publicitate încasau bani şi de la beneficiar şi de la furnizor, fără ca suma încasată să fie reflectată într-o factură fiscală.
"Acum prin această modificare acest cuantum va fi specificat pe factura fiscală, iar statul va vedea cât are de impozitat. Acum nu va mai factura agenţia, ci furnizorul de publicitate - televiziunea, dar agenţiile de publicitate vor produce în continuare. Agenţia de publicitate se ducea la începutul anului şi cumpăra spaţiul publicitar de la un trust media. Eu, companie, mă duceam să-mi fac publicitate. Nu puteam pentru că spaţiul era cumpărat şi trebuia să meargă la agenţia de publicitate. Acum şi compania poate negocia direct cu furnizorul de spaţiu publicitar', a afirmat Ştirbu.
Citeşte şi Spotul cu tigaia Dry Cooker, INTERZIS la TV. De ce nu mai poate BAHMU să apară pe sticlă
El a mai precizat că ordonanţa reglementează situaţia în care dacă deţinătorii de licenţe doresc cesionarea acestora o pot face doar dacă aceste companii sau societăţi comerciale dovedesc că au datorii la stat.
Ministrul pentru Societatea Informa