După ce în doar trei ani de la lansare Duster a fost vândut în 450.000 de exemplare, noul jeep de la Dacia se pregăteşte să intre în ring. Libertatea a participat, joi, la primul test drive internaţional care s-a desfăşurat în Marsilia, şi vă prezintă impresiile după câteva sute de kilometri la volanul primului SUV produs la Mioveni.
Mai întâi ne-am propus să vedem performanţele noului motor pe benzină 1.2 TCe 125 CP al Dusterului, iar satisfacţia a apărut imediat.
Avantajele sale ies la iveală îndată ce calci pedala de acceleraţie. Cu o capacitate cilindrică de numai 1,2 l, maşina oferă performanţele şi plăcerea de a conduce pe care le ai de obicei când struneşti un motor de 1,8 l, dar în condiţiile unui consum redus.
Însă nu doar faptul că fuge ca o nălucă impresionează, ci şi garda la sol înaltă, dar şi unghiurile de atac şi de fugă foarte bune care te ajută să circuli uşor şi în siguranţă pe drumurile şerpuite şi dificile precum cele din Marsilia.
Toate acestea au făcut ca orele petrecute la volan să zboare, iar concluzia a venit singură: noul Duster e, de departe, cel mai închegat model din recenta gamă a produc ă t o rului român de automobile. Ce nu ne place: GPS-ul e amplasat prea jos, din cauza ventilaţiei montate în spatele planşei de bord. Pentru a vedea traseul, trebuie să-ţi iei ochii cu totul de la drum. Butonul pentru comenzi al oglinzilor electrice se află sub frâna de mână, într-un loc greu accesibil.