Sergiu Mititelu, cel care conduce de cinci ani operatiunile Hochland Romania, cel mai mare producator de branzeturi, sustine ca in 2011 nu vom asista la o crestere a consumului, iar “speranta ca va fi mai bine” nu reprezinta o strategie.
“Vom asista anul acesta la cel mult o stagnare a consumului”, spune Sergiu Mititelu (foto), directorul general al Hochland Romania, intr-un interviu acordat Wall-Street.ro. Rezervat in a discuta despre posibilele scenarii cu care lucreaza atat in cazul companiei pe care o conduce, cat si a industriei in care activeaza, Mititelu se rezuma la a afirma ca “ipoteza potrivit careia lucrurile vor sta bine in acest an” nu sta la baza strategiei din 2011.
In schimb, acesta considera ca atragerea de fonduri europene, investitiile in infrastructura si crearea de noi locuri de munca ar putea reprezenta cateva din parghiile care ar putea impulsiona consumul. La acestea se adauga necesitatea recastigarii increderii consumatorilor. “Daca ne uitam la economiile populatiei in banci acestea au crescut cu aproape 2 miliarde de euro in ultimul an. Si totusi consumatorii sunt inca reticenti in a cheltui”, afirma directorul general al Hochland Romania.
Din semnalele primite din industria de profil, jucatorii vorbesc de un 2011 la fel de rau ca 2010. Un lucru este insa cert, sustine Sergiu Mititelu. “Nu am iesit din criza, nu avem toate parghiile pentru a putea pune pe masa o prognoza realista. Putem evalua efectele crizei, am invatat cum putem fi mai buni in criza, insa nu stim cand aceasta criza se va termina”, adauga Mititelu.
In conditiile cresterii preturilor la materia prima si a continuarii crizei de lichiditati, nu exista o baza pentru un optimism exagerat, mai spune oficialul Hochland Romania.
“Cresterea preturilor la materia prima este un fenomen care a inceput undeva in toamna anului trecut si care se resimte