Principalii doi competitori pe piaţa serviciilor de televiziune prin cablu, UPC România şi RCS&RDS, se află în plin proces de dezvoltare a celorlalte businessuri pe care le operează în Principalii doi competitori pe piaţa serviciilor de televiziune prin cablu, UPC România şi RCS&RDS, se află în plin proces de dezvoltare a celorlalte businessuri pe care le operează în România. Astfel, UPC relansează ofertele de telefonie şi îmbunătăţeşte serviciile de date şi voce, în paralel cu procesul de absorbţie a Astral. În acelaşi timp, RCS&RDS are ca prioritate implementarea 3G şi extinderea serviciului de televiziune prin satelit Digi TV şi pe piaţa din Croaţia. Pe serviciile de internet, date şi telefonie, UPC se orientează către persoanele juridice, în special către IMM-uri. "Compania propune două pachete de servicii integrate, cu două linii telefonice, până la 1.000 de minute incluse şi conexiune internet permanentă de mare viteză (broadband)", spune Andreea Năstase, Corporate Communications Director al UPC România. Pentru companiile mari, oferta poate fi adaptată la nevoile de comunicare ale acestora. "UPC-Astral poate furniza şi alte servicii, în cazul în care aceste companii solicită (reţele virtuale private, sisteme intranet şi extranet, transmisiune rapidă de date prin intermediul aplicaţiilor de specialitate, reţele de telefonie privată, video-conferinţe, video monitorizare)", explică Năstase. În timp ce UPC s-a impus pe piaţa serviciilor de televiziune prin cablu, RCS&RDS deţine supremaţia pe celelalte afaceri dezvoltate: internet, telefonie alternativă şi televiziune prin satelit. Pe piaţa de telefonie, cel mai recent atu al RCS&RDS în faţa UPC rămâne licenţa 3G. RCS&RDS a câştigat, în octombrie, una dintre ultimele două licenţe din generaţia a treia de telefonie mobilă. În acest context, implementarea 3G rămâne o prioritate pentru companie. "Ne-am propus ca în a