Vânzările Dacia s-au majorat, în 2010, cu 12% față de anul anterior. Oficialii companiei văd în această evoluție un semnal că succesul gamei nu este legat de programele de casare.
Cu 348.723 de unități comercializate, Dacia a încheiat încă un an record în privința vânzărilor. Asta, în ciuda faptului că românii au cumpărat doar 36.730 dintre acestea, adică mai puțin decât francezii și nemții, și cu 5.132 de unități mai puține decât achiziționaseră în 2009. Grație exportului, care ocupă un loc tot mai important în producția uzinei din Mioveni, producătorul autohton a urcat cu patru locuri, până pe locul 16, în clasamentul mărcilor comercializate în Europa.
Conform datelor furnizate de companie, între 2005, primul an complet de comercializare a noului Logan, și 2010, vânzările s-au majorat cu 112,1%. Este interesant de observat că această creștere a fost generată anul trecut în special de state din Uniunea Europeană, o zonă în care piața de autovehicule a scăzut, conform Renault, cu 3,6% față de anul anterior. Principalele piețe de export ale Dacia au fost Franța, Germania, Italia și Spania.
Cu și fără programe de casare
„Dacia a atins un nivel al producției inimaginabil cu doar câțiva ani în urmă. Explicația acestei reușite stă, fără doar și poate, în export. Și asta în ciuda previziunilor destul de pesimiste de la începutul anului trecut, când finalizarea programelor de casare din Europa nu dădea deloc un semnal prea bun“, a declarat, pentru Capital, vicepreședintele companiei, Constantin Stroe. În aceeași idee, Fabrice Cambolive, directorul comercial al mărcii, consideră că „succesul Dacia nu este unul conjunctural, ci are la bază un fundament solid, de durată“. Numai că, privind mai îndeaproape cifrele, se poate observa clar că în statele unde programele de tip „Rabla“ au luat sfârșit, vânzările au scăzut puternic. Astfel, în Ger