Premierul Emil Boc i-a propus omologului său chinez, Wen Jiabao să lucreze împreună pentru deschiderea unei linii aeriene Bucureşti-Beijing. O astfel de cursă a existat în România pentru scurt timp, însă ea a fost desfiinţată în 2003 de către compania aeriană Tarom din raţiuni financiare. Chinezi au decis să mute cursa în Ungaria.
"Cred că la vremea respectivă au fost demersuri a marilor linii aeriene care au reuşit să convingă autorităţile să renunţe la această linie. Un director nu putea să ia decizia asta, a fost o decizie a consiliului de administraţie. Nimeni nu poate să ştie dacă celelalte companii străine au făcut lobby, însă este posibil. Unde companiile aeriene sunt de stat, acolo este o decizie politică", a declarat Gabriel Ghelmegeanu, preşedintele camerei de comerţ româno-chineze în emisiunea Dezbaterile RL cu Sabina Fati.
Despre posibilitarea reluării cursei aeriene Bucureşti-Beijing, el spune că "dacă există voinţă se poate pune in practică". De asemnea, Ghelmegeanu susţine că linia poate fi foarte profitabilă dacă se va crea şi o escală în una dintre ţările din zona Mării Caspice deoarece nici România, nici China nu au legături aeriene în aceea zonă. El ar mai schimba şi oraşul de destinaţie din China, spunând că Shanghai-ul ar un oraş mai bine poziţionat.
România se pricepe la propus proiecte, mai puţin la derularea lor
România a propus cinci proiecte majore investitorilor chinezi şi anume realizarea centurii Bucureştiului, construirea Canalului Dunăre- Bucureşti realizarea Canalului Siret-Bărăgan, a hidrocentralei Tărniţa-Lapisteşti, dar şi construcţia reactoarelor 3 şi 4 de la Cernavodă.
Preşedintele camerei de comerţ româno-chineze spune că în afară de ultimul proiect, celelalte au mai fost propuse chinezilor.
"Pe 29 iulie am prezentat la Shanghai în cadrul unui forum economic detaliile proiectelor prezentate pă