Magazinele virtuale au inregistrat pentru Cyber Monday, ziua care deschide sezonul cumparaturilor online de Sarbatori, un numar maxim de accesari pe minut, cu 46% mai mare fata de anul trecut.
Traficul inregistrat ieri de siturile pentru cumparaturi online a depasit cu mult cifra de anul trecut. Conform informatiilor oferite de Akamai Technologies, monitor al traficului web, maximul a fost atins dupa-amiaza trecuta in jurul orei 15:00 pe Coasta de Est a Statelor Unite ale Americii (SUA), ridicandu-se la 6,7 milioane de accesari pe minut.
Comparativ cu cele 4,6 milioane de accesari pe minut inregistrate anul trecut de Cyber Monday, traficul pe situl magazinelor virtuale a crescut cu 46%.
Cyber Monday, prima zi de luni de dupa Ziua Recunostintei, este considerata un barometru pentru volumul cumparaturilor online in sezonul de Sarbatori, datorita reducerilor semnificative oferite de magazinele virtuale. In plus, oamenii intorsi din minivacanta de Ziua Recunostiintei folosesc conexiunile la internet de mare viteza de care dispun la serviciu pentru a cauta cele mai bune oferte.
Astfel, ei evita aglomeratia mallurilor si supermarketurilor cauzata de promotiile traditionale din vinerea anterioara, Black Friday.
Desi numarul de accesari al siturilor pentru cumparaturi online nu indica exact valoarea totala a tranzactiilor, Federatia Americana de Retail preconizeaza ca in jur de 85 de milioane de americani isi vor face cumparaturile de Sarbatori in magazine virtuale, in crestere cu 18% fata de 2007. In ciuda absentei unei statistici comprehensive privind volumul vanzarilor de ieri, “venitul realizat este cu 10-20% mai mare decat cel de anul trecut”, estimeaza David Fry, directorul executiv al Fry Multimedia Inc., companie care intretine siturile unor lanturi de magazine online.
Conform statisticilor comScore, o compania de cercetare onlin