A şaptea generaţie Volkswagen Golf va exista mai devreme de 2014, ca model de serie, inclusiv într-o versiune 100% electrică, alimentarea completă făcându-se de la o priză casnică în şase ore, în vreme ce reîncărcarea ultrarapidă a acumulatorilor se realizează în trei sferturi de oră.
Ambiţiile Volkswagen sunt mari şi se îndreaptă din nou spre tehnologia verde, fabricantul testând îndelung acest sistem de propulsie exclusiv electrică pe prototipul Golf blue-e-motion ce utiliza platforma fostului Golf VI. Noul hatchback e-Golf cu cinci usi si cinci locuri are la baza în schimb o caroserie de Golf VII, proiectată pe baza noii platforme matrice modulare MQB. Acesta măsoară 4,25 metri lungime (+ 5,5 cm comparativ cu Golf-ul VI blue-e motion), este lat de 1,79 metri, în vreme ce înălţimea a scăzut cu 3 cm la 1,45 metri.
Întreg sistemul de propulsie ce include motorul electric, diferenţialul, transmisia, componentele electronice, convertorul şi invertorul vor fi poziţionate sub capotă, în compartimentul motor, întocmai ca la o maşină cu motor cu ardere internă.
Energia electrică este stocată la bordul e-Golf în celulele de baterii care au fost camuflate în podea, au fost montate în tunelul central şi sub banchetă, capacitatea lor fiind de 25 kWh. Acestea cântăresc un sfert de tonă, ceea ce conduce la o masă totală a e-Golf-ului de peste 1,5 tone. Greutatea va fi însă dispusă uniform pe cele două punţi, nealterându-i astfel capacitaţile dinamice şi comportamentul rutier comparativ cu un Golf normal.
Volumul portbagajului a scăzut doar marginal, de la 380 de litri cât măsoară pe Golf-ul VII normal, la 345 de litri.
Motorul electric generează 85 kW, adică echivalentul a 115 CP, iar cuplul motor are o valoare de 270 Nm, având o caracteristică specială: acesta este disponibil integral la orice turaţie şi la orice viteză. Demarajul până la 100 km/h pentr