In "Turistul" toate itele duc la ea si toti figurantii se uita transportati in urma ei. Nu e doar tot mai putin actrita, dar si tot mai putin umana. Primul film american al neamtului Florian Henckel von Donnersmarck e atat de penibil incat n-ai altceva mai bun decat sa remarci la fiecare pas ca actrita s-a topit in osanza produsului comercial pe care il vinde.
Totul la Angelina Jolie e studiat. Nu mai interpreteaza un rol pe ecran, ci joaca o imagine pe care o are despre sine. Problema e ca imaginea e atat de studiata incat numai glamorous nu e. "Turistul" e ca un film confectionat pentru amorul ei propriu. Interpreteaza o femeie frumoasa, bogata, inteligenta, care iubeste cu patima un singur barbat si care se plimba cu poseta pe brat de la Paris la Venetia, invartind oamenii pe degete dupa bunul plac.
Trailer "Turistul":
Portarii, receptionerii, chelnerii, barcagiii sucomba ca mustele bete in spatele ei, nu inainte de a-i indeplini si cel din urma capriciu. Politistii care o urmaresc sunt atinsi de la distanta de farmecul ei letal pentru ca sunt mereu cu un pas in urma ei (si de o discretie demna de elefantul din magazinul de portelanuri).
Trezindu-se pe umerii ei fragili cu un scenariu mai debil decat se poate imagina, diva isi umfla buzele cu aer cald, vorbeste soptit cu accent "british" si priveste languros printre genele triplu false, sperand ca ne va determina sa uitam ridicolul situatiilor. "Alchimia" dintre ea si Johnny Depp te face sa te gandesti la agentul Salt indragostindu-se pana peste cap de Edward Scissorhands. Nu tine, nu?
Spectatorul, care a avut semnal tot drumul, se va prinde foarte devreme ca "Turistul" nu e ce parea a fi. E cu trei clase sub "Salt" si e chiar mai slab decat "Domnul si doamna Smith"(!). Nu are actiune (adica nici intriga bine innodata sau macar logica, nici adrenalina