TEHNOLOGIE AVANSATĂ. La viteze mai mici de 15 km/h, noul SUV compact XC60 poate frâna singur pentru a evita un accident. Sursa: Volvo
Volvo lansează mâine în România SUV-ul compact XC60. Noul model, mai mic decât uriaşul XC90, este, potrivit constructorului suedez, cel mai sigur autoturism care a purtat sigla companiei din Göteborg. Şi printre cele mai aventuroase din punct de vedere estetic.
Într-un moment delicat pentru piaţa auto, dar şi pentru că atacă un segment, cel premium, garnisit cu nume precum BMW X3, Land Rover Freelander, Audi Q5 sau Mercedes GLK, noul XC60 are nevoie de toate artificiile de design ori sistemele de siguranţă disponibile pentru a atrage atenţia asupra sa.
Poate cel mai important atu al lui XC60 este sistemul „City Safety“, care trebuie să scadă până la zero numărul micilor şi enervantelor accidente produse în trafic, la viteze reduse. În principiu, maşina va frâna complet de la orice viteză mai mică de 15 km/h atunci când va detecta un obstacol. Chiar dacă în acel moment este călcată pedala de acceleraţie.
Din păcate pentru viitorii proprietari de XC60, Volvo nu a inventat încă sistemul care să oprească şi maşina şoferului neatent care circulă în spate. Oricum, dacă neplăcerile provocate de tamponările uşoare nu au fost încă eradicate, e bine că acestea se vor soluţiona, teoretic, pe asigurarea altuia.
Toată gama XC60 beneficiază de tracţiune integrală. În majoritatea situaţiilor, cuplul motorului va fi transmis în proporţie de 95% către puntea faţă. Sunt disponibile un motor pe benzină şi unul pe motorină, acesta din urmă cu două niveluri de putere.
Unitatea pe benzină, botezată T6, este supraalimentată, are şase cilindri dispuşi în linie şi o capacitate de 3.0 litri. Transmisia este asigurată exclusiv de o cutie de viteze automată cu şase rapoarte. T6 este deop