In cele patru saptamani de pana la Craciun, produse in valoare de 1,84 de miliarde de dolari vor fi fost furate din magazine, in acest an, potrivit estimarilor.
Suma este cu 6 procente mai ridicata decat cea din 2010, cand s-a furat marfa evaluata la 1,7 miliarde de dolari, relateaza Associated Press.
"Sunt furate produse pentru cadouri de Craciun, pentru ei insisi, pentru familii", a declarat Joshua Bamfield, director executiv al Centrului de Cercetare in Retail, care a condus sondajul realizat in randul magazinelor din intreaga lume.
Din cauza cresterii ratei somajului si a scaderilor salariale, oamenii fura orice, de la lucruri de care chiar au nevoie (de exemplu, mancare) la obiecte de lux pe care nu si le mai permit (de exemplu, genti Gucci).
Totusi, unii experti sustin ca furturile nu au legatura cu situatia economica, hotii avand o multitudine de motive, de la nevoia de adrenalina, la plictiseala si depresie, emotii des intalnite in perioada Sarbatorilor.
Potrivit unui studiu, de exemplu, 1 din 11 americani fura din magazine. Trei sferturi din acestia sunt adulti (in mod egal femei si barbati), iar copiii reprezinta 25 la suta din ei. Peste 70 la suta din cei prinsi declara ca furtul a fost o actiune "spontana".
La nivel mondial, furturile din magazine de orice fel (inclusiv crima organizata si furturile efectuate de angajati) au costat retailerii 119 miliarde de dolari, in perioada iunie 2010 - iunie 2011.
In cele patru saptamani de pana la Craciun, produse in valoare de 1,84 de miliarde de dolari vor fi fost furate din magazine, in acest an, potrivit estimarilor.
Suma este cu 6 procente mai ridicata decat cea din 2010, cand s-a furat marfa evaluata la 1,7 miliarde de dolari, relateaza Associated Press.
"Sunt furate produse pentru cadouri de Craci