“Scenografia încearcă să dezvolte imagini frumoase, să stimuleze toate simţurile, prin pipăit”, spune Mihai Constantin Ranin, cel care a gândit scenagrafia şi decorul de la Crizantema de Aur 2013, acolo unde crizantemele au fost înlocuite în mare parte cu mere şi hârtie “reciclabilă”, atât pe scaune, cât şi pe pereţi.
“Scenografia încearcă să dezvolte imagini frumoase, să stimuleze toate simţurile, prin pipăit, pe sol regăsindu-se scoarţe de copac, frunze, mere, dar şi prin miros, un miros de toamnă emanat de mere, tărtăcuţe şi bineînţeles flori. Putem spune că scenografia reprezintă o simfonie de toamnă. Decorul se extinde în întreagă clădire, el nu este prezent numai de scenă, încearcă să îmbrăţişeze fiecare spectator. Foto Crizantema de Aur 2013
Astfel, fiecare scaun este ambalat într-un fel unic. Scenă înfăţişează o fărâmă de natură, un deal, pe care cresc meri sălbatici. Mai mult, fiecare intervenţie muzicală are parte, datorită schimbărilor de lumină, de o imagine diferită”, a declarat pentru “Adevărul”, Mihai Constantin Ranin.
Aşa arătau scaunele la pauză
Ranin, care este şi directorul Teatrului Municipal “Tony Bulandra” din Târgovişte, mai spune că ideea ambalării în hârtie a fost folosită pentru prima oară de bulgărul Christo Javacheff, ce a apelat la ambalări ale clădirilor istorice din Europa şi din lume, în oraşe precum Berlin, Paris sau Sydney şi “care a încercat să atragă atenţia asupra lucrurilor evidente, frumoase, de lângă noi, şi pe care nu mai ştim să le privim”.
“Scenografia poetică abordează temă naturii. Acesteia i se adaugă concepte precum ecologie şi reciclare, de aici şi utilizarea unei singure materii: hârtia!Ideea de ambalare încearcă să sublinieze surpriza pe care o poate rezerva o muzică veche, atunci când ea este ascunsă precum un cadou pentru gener