Cea mai mare parte dintre utilizatorii ce aleg sa urmareasca un brand pe Facebook, vorbesc dupa aceea despre el in offline. Astfel, 61% dintre ei vorbesc despre compania ce detine brandul pe care il urmaresc pe Facebook sau Twitter, in timp ce 59% dintre ei il recomanda prietenilor si cunostintelor, conform unui studiu citat de Guy Kedar, social media and emerging platforms manager la agentia MEC EMEA.
„Facebook este McDonald's al retelelor sociale, insa, pana la urma, este doar un jucator pe aceasta piata. Este unul foarte important insa brandurile si companiile trebuie sa gandeasca la nivel de ecosistem, sa realizeze care retea sociala este mai potrivita pentru brandul tau”, este de parere Kedar, care observa ca Facebook a reusit insa in ultimii ani aproape sa scoata de pe anumite piete jucatori altadata importanti, precum Hi5.com in Indonezia sau Malaezia.
El considera ca brandurile nu trebuie sa urmareasca sa atraga „like-uri” pe Facebook, ci „love” (iubire – n.r.). „Brandul trebuie sa transmita o poveste, entertainment, sa se apropie de inimile fanilor”, spune Kedar, prezent la Social Networks Conference, organizata de Evensys.
Multe dintre marile branduri internationale, precum Coca-Cola, RedBull sau StarBucks, incearca deja sa atraga utilizatori de pe televizor pe paginile de Facebook. „Coca-Cola de exemplu foloseste pagina de Facebook ca pe un canal de distributie. Compania a realizat un videoclip amuzant intr-un campus universitar pe care la urcat pe Facebook, clip care nu ar fi putut fi distribuit pe TV. Userii au fost placut surprinsi, deoarece au realizat ca a fost o filmare realizata special pentru Facebook. Rezultatul? Un update la status si un tweet au insemnat 3 milioane de vizualizari pe YouTube”.
Kedar a oferit mai multe exemple despre cum Facebook amplifica evenimente si intamplari din „viata offline”. „O campanie realizat