Producatorul ciocolatei ROM a lansat o noua campanie dupa ce anul acesta a castigat doua mari premii la festivalul de publicitate Cannes Liones.
Dupa articolele si emisiunile din Franta si Italia care au ofensat o Romanie intreaga, romanii sunt pusi acum la colt si pe internet. La o simpla cautare pe Google "romanii sunt", sugestiile automate generate de motorul de cautare l-ar jigni chiar si pe cel mai indiferent roman.
Acelasi lucru este valabil si pentru versiunile straine ale motorului de cautare: daca pe google.ro romanii sunt “prosti”, “paduchiosi” si “hoti”, pe google.com, ei sunt “scum”, “ugly”, “rude” si “not white”, pe google.fr sunt “des voleurs de poules”, “des voleurs” sau “racistes” si acelasi lucru se intampla pe google.it, google.es sau google.co.uk.
Provocarea este urmatoarea: pana pe 1 decembrie, romanii sunt invitati sa caute pe Google sintagma „romanii sunt destepti” in cat mai multe limbi: „les roumains sont intelligent”, „romanians are smart” etc.
Cu cat se efectueaza mai multe cautari cu aceasta sintagma, cu atat mai mult vor creste sansele sa schimbam sugestiile automate generate de motorul de cautare. Si, in final, sa schimbam si imaginea romanilor pe internet.
“Faptul ca ROM este o marca profund romaneasca ne obliga sa luam atitudine atunci cand vedem ca Romania este victima unor prejudecati grave. Si de aceea ne-am hotarat sa ne asumam o cauza care ne face onoare: aceea de a lupta pentru imaginea romanilor. Imaginea romanilor pe internet, imaginea romanilor despre ei insisi, imaginea romanilor in afara tarii. Campania „Romanii sunt destepti” continua demersul lansat prin campania „Noul ROM” din toamna anului trecut, si anume retrezirea la viata a mandriei nationale”, spune Gabriela Munteanu, marketing manager Kandia Dulce.
Site-ul campaniei are si o sectiune care isi propune sa adune cat mai