Dacă finanţare de la ICR nu e, nimic nu e? Greşit. Finanţarea publică prin platforme online vine în ajutorul organizatorilor de festivaluri şi a celor care vor să creeze noi produse, dar nu au fonduri.
Unul dintre cele mai importante trenduri din lumea internetului în ultimii doi ani este crowdfundingul. În română, acest lucru se poate traduce ca strângere de fonduri cu ajutorul utilizatorilor, care donează o sumă pentru că ei cred în proiect şi vor să îl vadă realizat. În România, procesul de crowdfunding este doar la început, dar există deja trei platforme dedicate: crestemidei.ro, potsieu.ro şi we-are-here.ro.
Platforma „We Are Here“ este cea mai nouă dintre cele trei şi se aseamănă din multe puncte de vedere platformei Kickstarter. Prin ea se pot finanţa evenimente culturale, dar şi proiecte ştiinţifice, tehnice sau de design.
Proiectul „We Are Here“ a luat naştere în luna aprilie, în urma problemelor cauzate de decizia Institutului Cultural Român de a retrage finanţarea acordată anumitor proiecte culturale culturale. „Am văzut că statul se retrage cumva din viaţa acestor evenimente aşa că am vrut să vedem dacă ne putem baza pentru finanţare pe publicul lor“, a declarat Irina Henegar, coordonator de proiecte şi co-fondatoare a platformei we-are-here.ro.
Astfel, membrii echipei au stat de vorbă cu organizatorii a mai mult de 20 de festivaluri, după care s-au axat pe opt: Next, Anim’Est, Ideo Ideis, Green Jazz Fest, SoNoRo, Temps D’Images, KINOdiseea şi Street Delivery. „We Are Here“ a fost gândită, iniţial, ca o campanie de trei săptămâni.
„La început a fost o platformă de donaţii, practic, pentru că cei care au contribuit nu au primit recompense. Ideea de crowdfunding funcţionează pe baza unui schimb dintre iniţiator şi un susţinător: eu îţi dau ţie o sumă, iar tu îmi dai ceva în schimb. Oamenii s-au mobilizat foarte bine, au înţele