A doua generaţie a marelui tot-teren XC90 va vedea lumina zilei din 2015 şi va beneficia de un stil tratat într-o cheie originală şi mult mai rafinată ca precedentul model. Acesta urmează a primi sub capotă, ca versiuni de top, noile unităţi performante cu supraalimentare duală constând în compresor şi turbo, care în cazul T5 va oferi 245 CP, respectiv 306 CP pentru versiunea T6.
Noul SUV premium de clasă superioară ce va releva potenţialul de design al SPA (Scalable Product Architecture) va fi înzestrat cu sisteme de asistenţă revoluţionare menite a-i recâştiga postura de etalon în materie de securitate rutieră.
Arhitectura SPA va fi de asemenea pregătită cu sisteme de conducere autonomă, printre avansatele gadgeturi regăsindu-se virarea independentă prin intervenţia electronicii asupra direcţiei cu scopul de a evita accidentele şi posibilele victime pedestre. Volvo va avea până în 2020 tehnologii complete de conducere autonomă pe aproape toate modelele sale de serie. Printre măsurile de siguranţă activă ce ar urma a se regăsi la bordul viitorului XC90 se vor afla sistemele Adaptive Cruise Control cu Steer Assist, Animal Detection, Pedestrian Detection, Road Edge şi Barrier Detection.
Asemenea Volvo-ului Concept Coupe, şi noul SUV de clasă mare Volvo XC90, model programat pentru 2015, va fi caracterizat de o nouă topografie a capotei şi o grilă frontală flancată de noile blocuri optice DRL ce au pe interior încastrate baghete LED în formă de “T” răsturnat. Partea frontală va purta cu mândrie moştenirea a 85 de ani de existenţă Volvo.
Gama completă “Drive-E”, adică noile generaţii de motoare “Volvo Engine Architecture”, va cuprinde până în 2015 nu mai puţin de opt unităţi împărţite simetric între benzine şi diesele. Până atunci însă, unităţile în patru pistoane 2.0 Drive-E se vor regăsi ceva mai devreme pe sedanul pe 2014 Volvo S60 Facelift, break