O rochie de matase, sic, fara maneci, pe care sunt plasate cateva taieturi simetrice si un portret pictat, se lafaie in vitrina magazinului Shanghai Tang de pe Madison Avenue, New York. Pe eticheta scrie "Made in China".
O adiere noua si placuta din est, care evoca moda si modul de viata ale aristocratiei chineze, Shanghai Tang este, astazi, prima marca de lux din China si printre marci de lux de top din lume.
Pret-a-porter-ul Shanghai Tang este ultra-feminin, senzual in fluiditatea sa, cu taieturi care dau forme adolescentine chiar si femeilor mai putin avantajate din acest punct de vedere. Imprimeurile dau cursivitate matasii si muselinei pentru rochii sau tunici colorate. Colectiile sunt facute pentru miscare, inspirate de arta, traditia si romantismul chinezesti. Linia de accesorii pastreaza acelasi stil: genti din perle, posete de seara.
Moda asiatica a anilor '20-'30 este baza articolelor Shanghai Tang, iar linia designului se inspira in mare parte din arta si traditia chinezeasca si mai putin din tendintele dictate de "autoritatile" in domeniu. In urmatoarea colectie Shanghai Tang, este vorba despre "teme filosofice, design armonios, imprimeuri florale, eleganta clasica asiatica si pasiune", spune Joanne Ooi, directorul de creatie al marcii.
"Shanghai Tang este un brand chinezesc care si-a propus sa readuca la viata moda asiatica", explica David Tang, fondatorul companiei. "Multi oameni fac greseala sa creada ca este vorba despre o linie de vestimentatie care incearca sa reuneasca trendul vestic cu cel estic si nu este asa. Noi luam haine traditional chinezesti si le modernizam, le accesorizam actual". Tang spune ca succesul acestei marci se datoreaza faptului ca se adreseaza unei nise neacoperite - "am inceput aceasta afacere in urma cu 13 ani si am realizat ca nu prea avem competitie".
Mai mult de jumatate din ar