Programul de stimulare a înnoirii parcului auto naţional este în pragul unei modificări care ar putea duce, în sfârşit, la epuizarea întregului buget alocat, devenind astfel o măsură anticriză viabilă. Eşecul răsunător spre care se îndrepta vestitul program „Rabla“, inclus de Guvern în pachetul anticriză, a pus, în sfârşit, la treabă minţile celor de la Ministerul Mediului. Cu 28.529 de unităţi rămase pentru etapa a treia, adică aproape jumătate din tota
Programul de stimulare a înnoirii parcului auto naţional este în pragul unei modificări care ar putea duce, în sfârşit, la epuizarea întregului buget alocat, devenind astfel o măsură anticriză viabilă.
Eşecul răsunător spre care se îndrepta vestitul program „Rabla“, inclus de Guvern în pachetul anticriză, a pus, în sfârşit, la treabă minţile celor de la Ministerul Mediului. Cu 28.529 de unităţi rămase pentru etapa a treia, adică aproape jumătate din totalul de 60.000 incluse în întregul program pentru 2009, oficialii de la Administraţia Fondului de Mediu (AFM) au decis că este nevoie de măsuri suplimentare pentru a stimula clienţii. Astfel, în prima zi a lunii septembrie a fost anunţată, ca propunere, „extinderea programului şi la persoanele juridice şi introducerea posibilităţii achiziţionării unui autovehicul nou pe bază de tichete valorice, a căror valoare nominală va fi echivalentul primei de casare. Solicitantul, persoană fizică sau juridică, poate cumula maximum trei tichete valorice pentru achiziţionarea unui singur autovehicul nou. Prin urmare, o singură persoană ar putea beneficia de o sumă totală de 11.400 de lei (2.700 de euro), în loc de maximum 3.800 de lei, aşa cum era specificat în Ordinul nr. 89/2009 publicat la începutul programului.
O altă modificare este legată de posibilitatea de a preda la Remat şi maşini care nu erau înmatriculate pe numele celui care solicită not