Clienţii romåni de autovehicule nu au la dispoziţie un astfel de studiu pentru că nu a fost făcut niciodată. Preşedintele Renault vede o legătură directă între rezultatele acestuia şi vånzările de maşini. Germania, Italia sau Marea Britanie sunt pieţele europene în care renumita companie J.D. Power, parte a grupului McGraw-Hill, desfăşoară în fiecare an o cercetare care are ca scop clasarea mărcilor şi modelelor auto în funcţie de satisfacţia clienţilor care
Clienţii romåni de autovehicule nu au la dispoziţie un astfel de studiu pentru că nu a fost făcut niciodată. Preşedintele Renault vede o legătură directă între rezultatele acestuia şi vånzările de maşini.
Germania, Italia sau Marea Britanie sunt pieţele europene în care renumita companie J.D. Power, parte a grupului McGraw-Hill, desfăşoară în fiecare an o cercetare care are ca scop clasarea mărcilor şi modelelor auto în funcţie de satisfacţia clienţilor care deţin o maşină achiziţionată, în medie, în urmă cu doi ani. Pentru a stabili punctajul final al fiecărei mărci incluse în studiu, cei de la J.D. Power clasifică răspunsurile primite în patru categorii (calitatea şi fiabilitatea maşinii, designul, serviciile postvånzare şi costurile de întreţinere), numărul maxim de puncte fiind de 1.000. Totodată, pentru a arăta cåt mai clar care sunt mărcile cel mai bine clasate, pentru fiecare ţară în parte este stabilită o medie a industriei. În fiecare an, rezultatele acestor studii sunt aşteptate atåt de către potenţialii clienţi de maşini, cåt şi de către comercianţi, ele avånd puternice efecte în comportamentul ulterior al mărcilor.
Romånia nu contează
Conştienţi că un astfel de studiu ar putea schimba percepţia multor cumpărători despre brandurile prezente pe piaţa din Romånia, dar şi pe aceea a unor dealeri comercianţi în legătură cu poziţionarea mărcii pe care o comercializează în preferin