Şoferii tineri, fete şi băieţi, mor pe capete în accidente colective, datorate vitezei neadaptate la sprafaţa de rulare ce prezintă aderenţă redusă, forme geoemetrice dificil de abordat, cu predilecţie curbele strânse, lipsite de vizibilitate, lansări în depăşiri hazardate pe timp de ceaţă densă ori locuri interzise, neacordării priorităţii sau rulării pe sensul opus.
Mai grav este însă asocierea şoferiţei sau şoferului tânăr, la gruparea etilică sau inhalarea fumului unor substanţe halucinogene, etnobotanice etc.
Recent, o tânără de 23 de ani, aparent o persoană civilizată, drăguţă, decentă, pînă la momentul acroşării a două maşini aflate pe stânga direcţiei sale de deplasare. Fata cu maşina şi permisul de câteva zeci de zile era cam băută deoarece atunci când a suflat în etilotest a dus gradaţia aerului cu vapori de alcool până la 1,05 miligrame alcool în aerul expirat. Acum, pentru cei ce vor a citi, reţine şi folosi, se cuvine a preciza că între acest rezultat oferit de aparatul folosit de Poliţia Rutieră care se exprimă în unităti de alcool aflat în aerul expirat de subiectul supus testului şi cantitatea de alcool pur din single aceluiaşi subiect este o diferenţă semnificativă în sensul că analiza toxicologică a sîngelui pune în evidenţă un coeficient de intoxicaţie etilică mai mare decît cel aflat în aerul expirat.
Şoferiţa noastră, tînără, simpatică şi pe undeva plină de umor, va afla că de fapt alcoolemia penală pe care a prezentat-o este pe undeva la valoarea de 1,65 gr. alcool pur în litru de sânge. Acum, ştiţi şi voi cât sunt de hulpavi presarii aflaţi la locul unei fapte ce suscintă interesul celor mulţi. Pun şi ei, deseori, întrebări de un cretinism ce frizează absurdul, limitele prostiei, nebuniei . “De ce l-aţi omorît?” , Regretaţi fapta?”, “De ce aţi făcut acest gest?” etc. Fata noastră cucuieată a fost întrebată, de această da