Compania aeriană ungară low-cost Wizz Air, care a transportat 1,6 milioane pasageri în primele nouă luni ale anului, mai mult cu 30% faţă de perioada similară a anului trecut, continuă planul de extindere prin introducerea de noi curse către Larnaca şi Malaga, dar şi prin creşterea frecvenţelor de zbor pe 16 destinaţii externe.
"Nu vedem România ca o ţară în criză, ci ca pe o oportunitate de dezvoltare, având în vedere că numărul de pasageri care zboară cu Wizz Air este în creştere. Tocmai din acest motiv am decis să creştem capacitatea de transport prin aducerea unei noi aeronave în Bucureşti", a declarat John Stephenson, vicepreşedintele Wizz Air, care operează de pe trei hub-uri în România (Bucureşti, Timişoara, Cluj-Napoca).
Wizz Air este compania aeriană low-cost cu capital străin care a avut cea mai accelerată evoluţie în ultimii patru ani pe piaţa locală, pe care mai operează GermanWings şi easyJet, dar şi operatorul cu capital românesc Blue Air, principalul concurent al companiei ungare.
Transportatorul aerian Wizz Air a ajuns de la 17.000 de pasageri în 2006, anul în care a intrat pe piaţa românească, la circa 1,7 milioane de pasageri anul trecut, potrivit oficialilor. În august anul acesta, cota de piaţă a companiei aeriene pe segmentul de low-cost a fost estimată la 49%, potrivit statisticilor realizate de oficialii Wizz Air. La finalul anului 2009, pentru care există date comparabile, companiile Blue Air şi Wizz Air au raportat acelaşi număr de pasageri, mai exact 1,7 milioane de persoane. Operatorul român nu a comunicat date legate de trafic după primele trei trimestre.
"Estimăm că vom ajunge până la sfârşitul lunii decembrie la o cotă de piaţă de 60% având în vedere procesul de restructurare al Blue Air".
Compania low-cost Blue Air trece printr-un proces de restructurare în urma căruia a renunţat să opereze pe toate