corespondenţă de la Salonul Auto din Geneva
Dacă în urmă cu opt ani lansa Logan cu intenţia de a cuceri pieţele emergente, Renault şi-a schimbat strategia concomitent cu traversarea crizei mondiale. După volumele de succes ale vânzărilor înregistrate la export cu Duster şi Sandero, Dacia a ajuns în prezent o marcă ce poate fi cu uşurinţă destinată Europei de Vest. În aceeaşi tendinţă se înscrie şi apariţia noii Dacia Lodgy, care a fost ieri prezentată în premieră mondială la Salonul Auto de la Geneva.
Cel de-al şaptelea model Dacia după lansarea Logan din 2004 vine acum cu o serie întreagă de noutăţi până nu demult incompatibile cu un produs recunoscut drept low-cost. Pentru prima dată în istoria mărcii, Lodgy poate fi echipată cu un sistem multimedia, cu ecran tactil, care include navigaţie prin satelit, radio, telefon cu conexiune Bluetooth, USB, hartă şi reglaje, totul la un preţ imbatabil de numai 300 de euro. Lodgy oferă o a doua soluţie multimedia (în serie pentru nivelele de echipare Ambiance si Laureate), Dacia-Plug&Radio, 2 DIN, care cuprinde un radio CD cu Mp3, conexiune bluetooth, priză jack, USB şi satelit de comandă pe volan. Tot în seria surprizelor cu care vine Lodgy este şi limitatorul de viteză, care va fi disponibil opţional pe versiunea Laureate, acesta urmând să-i permită şoferului să stabilească o viteză maximă pe care nu doreşte să o depăşească.
Motorizare nouă pe benzină
Lodgy vine cu două motoare pe benzină, respectiv 1.6l 85 CP şi propulsorul Tce 115, ultimul fiind cel mai nou motor pe benzină cu injecţie directă turbo din cadrul Grupului Renault, cu o cilindree de numai 1.2 litri şi emisii de dioxid de carbon pe măsură. Oferta diesel este reprezentată de motorul 1.5 dCi, care echipează şi modele Logan şi Duster, de 90 şi 110 CP. La exterior, Dacia are o lungime de 4,5 metri şi 1,75 metri înălţime, ceea ce ajută vehic