Pasarela morţii are mai mulţi vinovaţi. O femeie a murit miercuri seara, strivită la volanul maşinii pe care o conducea pe DN1, în localitatea Tîncăbeşti, iar alţi doi pasageri sînt în stare foarte gravă, din cauza pasarelei rupte de bena unei basculante.
Pasarela morţii are mai mulţi vinovaţi. O femeie a murit miercuri seara, strivită la volanul maşinii pe care o conducea pe DN1, în localitatea Tîncăbeşti, iar alţi doi pasageri sînt în stare foarte gravă, din cauza pasarelei rupte de bena unei basculante. Şoferul basculantei nu este singurul vinovat. El a circulat fără autorizaţie şi în afara programului de lucru pe DN1, cu viteză mare, conform declaraţiilor martorilor teribilului accident. Nici măcar nu a luat în seamă avertizarea celorlalţi participanţi la trafic. Dar vinovaţi mai sînt cei care au făcut posibilă folosirea pasarelei în condiţii improprii.
Oficialii fuseseră înştiinţaţi, printr-un raport al Curţii de Conturi, încă din ianuarie 2008, dar nimeni nu a luat nici o măsură. Din nefericire, abia acum, după tragedia de miercuri seara, respectivul raport a atras atenţia autorităţilor.
NEREGULI. Raportul arată că din 90 de metri de parapete direcţionale, decontaţi companiei SC Servomont Impex SRL, au fost construiţi doar 21, pentru aceeaşi pasarelă fiind plătite lucrări executate necorespunzător. La finalizarea lucrării, la 31 ianuarie 2002, comisia de recepţie a încheiat un proces verbal care recomanda degajarea şi nivelarea terenului în zona pasarelei, execuţia fundaţiilor stîlpilor parapetului direcţional, amenajarea trotuarelor conform documentaţiei şi alte lucrări, cu termene de execuţie la 15 aprilie 2002. Raportul Curţii de Conturi arată că nici una dintre acestea nu a fost efectuată pînă la data finalizării auditului, adică în noiembrie 2007. Între anii 2002-2007, pasarela a funcţionat fără a avea recepţia finală.