Obsesia romanilor pentru masini de lux este alimentata consistent de astazi, odata cu deschiderea primul showroom Ferrari din Romania. Dupa un an de tatonari, in care si-a revizuit politica de inghetare a extinderii retelei de reprezentante, conducerea celebrului producator a ales capitala Romaniei. Reprezentanta de aici va deservi si Bulgaria, Ucraina si tarile din fosta Yugoslavie. Este al treilea showroom din Europa de Est si are aria cea mai mare de acoperire.
De ce o fi ales Ferrari Romania? Unul dintre motive este, cu siguranta, tocmai apetitul spectaculos al romanilor pentru masinile extrem de scumpe. Potrivit statisticilor APIA, in primul trimestru al acestui an, in Romania au fost cumparate cu 20% mai multe astfel de masini decat in aceeasi perioada a anului trecut.
Lexus- 42 de masini vandute, adica dublu, Maseratti - 8 masini vandute, de 4 ori mai multe, ca sa dam doar doua exemple. Nu suntem codasi nici la Ferrari. Pe strazile romanesti circula deja 60 de astfel de bijuterii care costa cel putin 110 de mii de euro. O treime dintre ele au fost inmatriculate anul trecut. In aceste conditii, targetul fixat pentru acest an de importatorul marcii Ferrari in Romania, Forza Rossa, 10-15 masini vandute, este chiar modest si, probabil, va fi depasit.
Instrumente de sfidare
Apetitul pentru masini de lux pare paradoxal intr-o tara care nu are nici macar drumuri potrivite pentru ele. In orase, si mai ales in Bucuresti, numai noaptea se poate circula fluent. In rest, traficul bara la bara anuleaza performantele unei astfel de masini.
Nu avem decat doua autostrazi si acelea, de obicei, destul de aglomerate si cu carosabil prost. Restul drumurilor, ele nationale sau europene, sunt fie pline de gropi, fie pline de carute si biciclisti. Numai bune pentru Ferrari.
Masinile acestea nu sunt insa cumparat