Per total, se anunta “o fiesta” ca niciodata.
“Black Friday este o imbinare intre rational si emotional in care, de multe ori, invinge emotionalul. In mod normal, un client judeca rational daca este cazul sa isi cumpere un nou smartphone, daca cel vechi inca functioneaza. De Black Friday insa, deseori invinge emotionalul, datorita reducerilor foarte mari”, spune Iulian Stanciu,manager al companiilor.
Pretul are o importanta extrem de mare in decizia de cumparare, de peste 70%, considera el.Organizarea Black Friday
eMag.ro si Flanco se pregatesc de peste sase luni pentru eveniment.
“Organizarea de Black Friday este ca pregatirea unui razboi. In timpul evenimentului, managementul se uita pe patru monitoare si luam decizii ca generalii intr-un conflict armat”, spune, zambind, Stanciu.
El considera ca este o greseala anuntarea orei exacte la care vor incepe promotiile, intrucat foarte multi ar sta atunci cu mana pe F5 (refresh – n.r.) si, indiferent cat s-ar investi in servere, exista posibilitatea ca lucrurile sa nu functioneze perfect.
Invatand din anii precedenti, eMag si Flanco au marit investitiile in servere, pentru anul acesta bugetul fiind de circa 0,5 mil. euro. “Anul trecut, in ciuda miturilor, site-ul eMag.ro a stat in picioare 98% din timp. Sa ne uitam si peste Ocean, si Amazon.com a picat!”, puncteaza Stanciu.
Anul tecut, 39,5% din vanzarile de Black Friday au fost realizate in magazinele eMag.ro si Flanco, procentul urmand sa ramana similar si anul acesta.
“Oamenii se strang in familie si fac liste, discuta ce isi doresc. Per total, anul trecut am generat vanzari de 27 mil. de euro in Black Friday, fiind de altfel si motorul de crestere in retail”, mai spune Iulian Stanciu. Practic, 77,8% din cresterea intregului an a fost generata de luna noiembrie.Cati romani au auzit de Black Friday si cati vor sa cumpere @N_P