Loredana Visa, invitata lui Iulian Comanescu la Intalnirea Media HotNews.ro de miercuri, 4 februarie, vede piata PR-ului romanesc, in 2009, in scadere, dar a evitat sa dea o estimare proprie, cu adaugirea ca in orice criza exista o oportunitate, inclusiv pentru agentiile de PR. General managerul V+O Communication, unul din cei mai vechi oameni de PR din Romania si o persoana cu cinci ani de lucru in Canada, a adaugat ca problemele ar putea aparea la agentiile mici, care sunt expuse fuziunilor si achizitiilor. Dupa parerea invitatei, PR-ul se face mult mai bine in Romania lui 2008, in care s-a intors dupa ce plecase in 2003 pentru a ajunge in managementul Avon Canada. O problema sunt intelegerile dintre editorii de presa si clientii de mare publicitate, conform carora primii preiau in publicatiile proprii comunicatele de PR ale celorlalti in virtutea contractului de reclama.
PR-ul 2.0 este o metoda din ce in ce mai utila pentru companii, dar acestea trebuie sa inteleaga in primul rand specificul mediului (diferenta dintre bloggeri si ziaristi, de exemplu) si faptul ca in new media nu e vorba de o reflectare punctuala, ci de o un proces sau o conversatie. Aceasta conversatie nu poate fi controlata suta la suta de compania care lanseaza mesajul sau provocarea.
Citeste dialogul Loredanei Visa cu cititorii HotNews.ro
Asculta interviul integral cu Loredana Visa:
INTERVIU: „Au inceput sa apara companii care inteleg valoarea PR-ului, sunt dispusi sa ii acorde energie si resurse”
Loredana Visa considera ca mesele oferite ziaristilor si cadourile fac parte din meseria numita relatii publice, dar numai in limite rezonabile (sub 50 de dolari pe cadou). Prea multe comunicate de presa se publica in Romania doar pentru ca ziarul sau revista care le publica are si un contract de publicitate cu