România nu are nicio strategie în domeniul transporturilor, plăteşte foarte scump întreţinerea drumurilor, are "servicii de transport şi infrastructură sub aşteptările românilor şi standardele europene", se arată într-un raport al Băncii Mondiale care analizează activitatea şi performanţa ministerului Transporturilor şi a câtorva companii de stat din subordinea instituţiei, precum CFR Călători, CFR Marfă, CFR SA şi Compania Naţională de Drumuri
Potrivit experţilor BM, în domeniul Transporturilor, România suportă consecinţele unor reforme începute în anii trecuţi şi neterminate. Banca Mondială atrage atenţia asu-pra lipsei de politici cuprinzătoare în sectorul Transporturilor. Banca Mondială recomandă în evaluare ca ministerul Transporturilor să pregătească o strategie naţională de transport pe termen mediu care să includă o anvelopă de resurse financiare realiste pentru anii dificili care urmează.
Ministerul Transporturilor
•Potrivit raportului, conducerea com-paniilor de stat duce lipsă de viziune, membrii board-urilor de conducere fiind în mare măsură oficiali din ministerul Tran-sporturilor, majoritatea având culoare politică. "Toate aceste lucruri au dus la un declin al indicatorilor de performanţă al tuturor companiilor de stat", se arată în document.
•"MT şi autorităţile din subordine nu au fost capabile să utilizeze banii puşi la dispoziţie de UE pentru Transporturi, şi există o probabilitate foarte mare ca doar o fracţiune din aceste fonduri să fie folosite înainte de 2013", mai spun oficialii BM.
Ce recomandă Banca Mondială
• Ministerul Transporturilor ar trebui să nu administreze singur aceste companii de stat pe care le are în subordine şi ar trebui să îşi împartă responsabilităţile cu un alt minister;
• Potrivit raportului, managerii gene-rali ai companiilor de stat ar trebui aleşi în funcţie de performanţele pers