Deşi asocierea Castelului Bran cu Dracula şi cu Vlad Ţepeş a fost în mod eronat promovată la nivel mondial, adevărata reşedinţă a domnitorului român şi în acelaşi timp a unuia dintre cei mai celebri vampiri ai tuturor timpurilor, Castelul Poienari, atrage un număr mult mai mic de turişti, susţin reporterii reţelei americane de televiziune CNN în ediţia online.
Americanii de la CNN nu sunt singurii care şi-au adus aminte de România, într-o perioadă în care tot Occidentul a fost cuprins de febra Halloween-ului. Publicaţia online The Huffington Post recomandă Sighişoara ca destinaţie turistică în perioada Halloween-ului, în timp ce cotidianul britanic The Guardian atrage atenţia asupra faptului că România nu ştie să vândă brandul Dracula şi nu îl include în campaniile turistice naţionale. Într-adevăr, România nu are o strategie pe plan internaţional de promovare a acestui brand, care este poate cel mai cunoscut brand românesc pe plan mondial, în condiţiile în care nu organizează un festival cu specific, aşa cum se întâmpla în Germania, cu Oktoberfest, sau în Spania, la Pamplona.
Materialul jurnaliştilor de la CNN surprinde extrem de bine lipsa de preocupare pentru susţinerea brandurilor turistice româneşti. "Ruinele Castelului Poienari se regăsesc pe un vârf de munte, în mijlocul unei panorame aparent fără sfârşit, aproape de chei adânci, stânci de culoarea cărbunelui şi izvoare de munte", astfel debutează materialul celor de la CNN, care adaugă însă că Poienari nu este principala atracţie turistică din zonă şi că principalul inconvenient este greutatea cu care se ajunge la acest castel. Fosta locuinţă a lui Vlad Ţepeş nu atrage nici pe departe la fel de mulţi turişti precum Castelul Bran, deşi există puţine dovezi că domnitorul şi-ar fi petrecut timpul în această din urmă locaţie.
"Transportul public (către Poienari - n.red