Numai un artist putea să imagineze cât de bine ar suna Polca op. 269 de Johann Strauss „acompaniată” de două picamăre Terex, unul cu mânere şi altul motorizat, iar dacă la probele de sunet s-a dovedit că tandemul e strălucit, soprana a fost cocoţată în cupa unui excavator, acolo a ajuns şi un tenor italian, în timp ce alte utilaje grele, motostivuitoare, excavatoare şi fadrome au făcut la propriu balet în faţa unui public captivat.
„Drumul muzicii”, accesibil tuturor
Coriolan Gârboni, directorul Filarmonicii Banat, şi-a luat în serios rolul de educator cultural şi a pus la cale spectacole în locuri inedite, cu acces gratuit şi care arată că muzica clasică poate fi accesibilă oricui. Joi seara, Filarmonica Banatul a concertat pe staţia de betoane a SC Drumuri Muncipale din Timişoara. Pentru „Drumul muzicii”, personal s-a ocupat de concepţia şi regia artistică, pe care le-a legat de împlinirea a 50 de ani de existenţă a SC Drumuri Municipale, societatea consiliului local.
La ora 21.00, câteva sute de timişoreni au ajuns, cu mic cu mare, la staţia de betoane de pe Strada Bujorilor. Un muncitor în haine de lucru a luat în primire picamărul, în faţa orchestrei, imediat ce dirijorul olandez Raymond Janssen a încheiat Uvertura operei „Carmen”, de G. Bizet.
Orchestra a început apoi acordurile Polcii opus 269 de Strauss, în timp ce picamărul Terex, de mână, bătea ritmul alert. În lateral, un alt picamăr motorizat era mânuit de şofer, astfel că sunetele asfaltului perforat se combinau perfect cu cele al viorilor.
Au urmat „Rapsodia Română”, după care „pauza dulce”, adică Intermezzo din opera „Cavaleria rusticană” de P. Mascagni, când drumari în salopete portocalii au împins roabe pline cu jucării prin public, împărţind basculante şi excavatoare de jucărie celor mici. Muncitorii obişniuiţi să dea cu târnacopul apr