Directia de Cultura si Culte Suceava, impreuna cu politia de patrimoniu reclama disparitia unor locomotive nemtesti vechi Hendschel &Sohn, clasate in categoria tezaur, din depourile sucevene. Alte sase locomotive de acest gen care pana prin 1998 erau garate in depou la Campulung Moldovenesc, au disparut pur si simplu. Se presupune ca acestea au fost vandute, pe bani buni, in strainatate. Pe o linie ferata din zona Garii Itcani, printre balarii, a supravietuit un schelet al unei locomotive asemanatoare, specialistii Directiei de Cultura, Culte si Patromoniu dar si politistii de patrimoniu din IPJ manifestandu-si rezerve ca ceea ce a ramas dupa devastarea acestui mijloc de locomotie CFR de catre hotii de fier vechi ar fi obiectul de tezaur clasat in urma cu noua ani. Specialistii Directiei de Cultura, Culte si Patrimoniu Suceava, la solicitarea politistilor de patrimoniu din cadrul Serviciului de Investigatii Criminale al IPJ Suceava incearca sa dea de urma unei locomotive vechi, clasata ca obiect de tezaur printr-un ordin al Ministerului Culturii in urma cu noua ani. Locomotiva, construita in anul 1944 de Uzinele Hendschel&Sohn din Germania, impreuna cu alte 70 care ar trebui sa fie regasite in alte locatii feroviare din tara - Lugoj, Calarasi, Sibiu, Bucuresti, Iasi etc., nu mai este de gasit in mod concret. Potrivit directorului coordonator al Directiei pentru Cultura, Culte si Patrimoniu Suceava, Daniel Hrenciuc, clasarea de la acea vreme s-a facut fara respectarea unui alt ordin al Ministerului Culturii, cu numarul 1284 din 1996, care prevedea ca aceaste clasari se fac de catre Oficiile de Patrimoniu Cultural National a fiecarui judet, structuri ulterior inglobate in Directiile de Cultura, Culte si Patrimoniu. Ulterior clasarii ar fi trebuit ca Directia Muzee si Colectii din cadrul Ministerului Culturii sa comunice acestor oficii decizia luata, pentru a fi deschis