Datorită costului de achiziţie al unui automobil electric i-MiEV, care ajunge la aproape 37.000 de euro, de trei ori mai mult decât un autombil "obişnuit" de dimensiuni similare, importatorul M Car Trading lucrează la crearea unei oferte de leasing operaţional împreună cu Premium Leasing, firma de leasing operaţional a Ţiriac Holdings.
"Leasingul operaţional scoate în evidenţă avantajul unui automobil electric. Prin eliminarea costurilor legate de combustibil, implicit scade costul total. Noi suntem în discuţii cu Premium Leasing pentru o astfel de ofertă. Pe de altă pate, există clienţi pentru i-MiEV care vor să le achiziţioneze cash", a spus Daniel Antor, directorul executiv al M Car Trading. Totodată, compania se află în discuţii cu Primăria Capitalei pentru a instala în parcările publice.
Guvernul a adoptat luna trecută prin ordonanţă de urgenţă acordarea de facilităţi persoanelor fizice, unităţilor administrativ-teritoriale şi instituţiilor publice care doresc să achiziţioneze autovehicule electrice sau hibrid. Acestea vor primi o subvenţie de până la 20% din preţul maşinii, dar nu mai mult de 3.700 de euro pentru automobilele electrice, respectiv o reducere de până la 10% dar nu mai mult de 1.800 de euro pentru cele hibrid. În acest caz, ajutoarele de stat nu includ şi persoanele juridice, care în momentul de faţă reprezintă cea mai mare piaţă a maşinilor electrice.
"Sunt multe companii care sunt interesate de achiziţie, dar momentan acestea aşteaptă ca ordonanţa de urgenţă pentru ajutorul primit pentru cei ce cumpără maşini electrice să includă şi persoanele juridice nu doar instituţiile şi persoanele fizice", a subliniat Antor.
Un "plin" pentru i-MiEV costă 7,9 lei şi permite rularea între 100 şi 150 km, în funcţie de condiţiile de trafic, încărcătură şi condiţiile meteo, autonomia fiind afectată inclusiv de frig. Spre comparaţi