În aproximativ trei săptămâni, acest drum va fi deschis circulaţiei, urmând ca în acest fel să fie scos aproape tot traficul greu din oraş
Ieri, utilajele de asfaltare au început lucrul pe tronsonul II al ocolitoarei municipiului Braşov. La început va fi asfaltat tronsonul cuprins între DN 11 (între Braşov şi Hărman) şi podul peste pârul Durbav (dincolo de intersecţia cu DJ 103). Pentru această lucrare au fost mobilizate 80 de basculante de 40 şi 60 de tone cu mixtură asfaltică, un repartizator şi patru utilaje de cilindrare, astfel că lucrările se desfăşoară într-un ritm foarte rapid. După cum ne-a explicat şeful de proiect al firmei Concefa, Cătălin Dăncuţă, acum se toarnă stratul de asfalt de bază, care are o grosime de 12 centimetri. Apoi va fi turnat stratul de legătură, care va avea şase centimetri. „Apoi, va fi turnat stratul de uzură, care va avea tot şase centimetri. Dar acel strat va fi turnat la finalul lucrării, de la un capăt la altul al tronsonului II al ocolitoarei. Cu toate lucrările conexe pe care le mai avem de făcut, lucrarea va fi gata până la 31 august. Însă, peste trei săptămâni sperăm să putem da drumul circulaţiei”, ne-a explicat Cătălin Dăncuţă.
Tronsonul II al ocolitoarei, care face legătura dintre DN11 şi DN13, are o lungime de 6,3 km şi cuprinde două sensuri giratorii (intersecţiile cu drumurile naţionale), o intersecţie cu DJ 103, două pasaje peste cursurile de apă Durbav (37 m) şi Timiş (33 m) şi un pasaj suspendat peste calea ferată (78,5 m). Cea mai mare înălţime a lucrării, 10,57 metri, este atinsă la pasajul peste calea ferată, în apropierea intersecţiei cu DN 13. „La finalul lucrării, va fi realizată legătura dintre zona Moldovei, a Ardealului şi Bucureşti şi va scoate traficul greu de pe strada Hărmanului, de pe Bulevardul Gării, Griviţei şi Aurel Vlaicu, astfel că toţi braşovenii vor putea